• Wszystkie zdjęcia umieszczone na stronie Szkoły Podstawowej nr 382 podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

        Zgodnie z Art. 81 ust. 1 ww. Ustawy „Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej”.
        Zgodę taką posiada Szkoła Podstawowa nr 382 w Warszawie.

        Wszelkie wykorzystanie i rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy i zgody autorów oraz bez podania źródła zdjęć, jest zabronione.

    • 5s, 4a, 4c, 4s na wycieczce w parku rozrywki Mandoria

      21 czerwca 2023 roku klasa 4a, 4c, 4s i 5s wybrały się na wycieczkę do największego całorocznego parku rozrywki Mandoria.
      Uczniowie mieli okazję skorzystać z takich atrakcji jak: rollercoaster, wirującego okrętu,  drewnianego placu zabaw, karuzeli - skoczna chytra wydra, dwupoziomowej karuzeli weneckiej  i karuzeli typu magiczne rowery oraz wielu innych atrakcji.
      Towarzyszyła nam wszystkim świetna zabawa, nie opuszczał nas dobry humor i uśmiech na twarzy.

    • #zdrowoRosną w kl. 5

      Hortiterapia sposobem na stres dziecięcy – jak stosować ją na co dzień? 

      Hortiterapię warto stosować bez względu na to czy mieszkamy na wsi, czy w mieście, w bloku, czy w domu z ogrodem. Rośliny możemy uprawiać na balkonie, w mieszkaniu na parapecie czy właśnie w ogrodzie. Jest to zatem rehabilitacja, związana z uprawianiem ogrodnictwa. Na stres końcoworoczny-idealnie!

      Wzięliśmy zatem udział w Akcji ZdrowoRosną 2023, dzięki której w naszych domach zagości zdrowy i pachnący koperek. Otrzymaliśmy nasionka, podłoże i doniczki. 

      Podczas zajęć geografii dowiedzieliśmy się dlaczego warto uprawiać rośliny. Wiemy, że koper to roślina znana już w starożytności i na bardzo wiele zastosowań. W dawnej Grecji był oznaką zamożności. W epoce średniowiecza wytwarzano z niego magiczne eliksiry. Legenda głosi, że wraz z czosnkiem odganiał złe duchy.
      W Biblii jest zapis, że koprem płacono podatki.
      Przede wszystkim jest atrakcyjny dla pszczół i innych owadów, dlatego często sieje się go wśród ogórków, by tym samym pomoc w ich zapylaniu.

      Domowy ogródek możemy założyć praktycznie wszędzie: wystarczy nawet wąski parapet, by zasiać własne zioła i kwiaty. Jest to ważna lekcja cierpliwości i miłości do natury.

    • Wielkanoc w 5c

      Przed świętami Wielkanocnymi, uczniowie klasy 5c wraz z wychowawcą spotkali się na wspólnym
      celebrowaniu zbliżających się świąt. Uczniowie złożyli sobie życzenia, następnie zasiedli do stołu
      częstując się wspaniałymi smakołykami, tym samym integrując się i rozmawiając ze sobą. Następnego
      dnia na lekcji języka angielskiego uczniowie dostali zadania związane ze świętami Wielkanocnymi w
      Wielkiej Brytanii, część z nich była z zastowaniem TiK na lekcji, np praca z odczytywaniem QR kodów,
      które zachwyciły uczniów.

    • 5c w teatrze

      29 marca klasa 5c wybrała się do teatru muzycznego im. Jana Kiepury na spektakl pt. Mała syrenka.
      Uczniom bardzo spodobała się historia przedstawiona w sztuce. Głównym przesłaniem spektaklu jest
      to że: „Należy pamiętać by zawsze być sobą!”

    • 5c - Światowy Dzień Świadomości Zespołu Downa

      21 marca w klasie 5c została przeprowadzona lekcja wychowawcza w celu uświadomienia uczniów w
      temacie Zespołu Downa. Następnie, uczniowie wykonali kolorowe skarpetki z papieru jako znak
      solidarności.

    • Dzień Kobiet w 5c

      8 marca chłopcy wręczyli wspaniałe podarunki dziewczętom w klasie. Następnie wspólnie świętowaliśmy ten dzień integracją, grając w różne gry planszowe.

    • 5s, 8b - lekcja wf zimą

      Skoro zima już jest, możemy zamienić zimowe zabawy z sali gimnastycznej na prawdziwe, zimowe szaleństwa na boisku. 
      Uczniowie klasy 5s i 8b wykorzystali uroki zimy i bawili sie wybornie. 

    • Lekcja geografii w klasach 5

      5a

      Nie wiem, czy wiecie, że wapienie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej powstały z muszli i ze szkieletów organizmów żyjących ok. 150 min lat temu w morzach. Mogą być białe, żółtawe lub szare.

      W jaskiniach i podziemnych korytarzach często płyną rzeki. Wydostają się one na powierzchnię w miejscach zwanych wywierzyskami. Są to źródła, które dają początek niektórym rzekom Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, m.in. Warcie - jednej z najdłuższych rzek w Polsce.

      5b

      Klasa 5b nauczyła się na lekcji geografii, że Wyżynę Krakowsko-Częstochowską budują głównie skały wapienne. Tworzą one typowy dla tego obszaru krajobraz krasowy. Powstał on w wyniku zjawiska krasowienia, czyli rozpuszczania skał wapiennych przez wodę opadową i zawarty w niej dwutlenek węgla.
      Do charakterystycznych elementów krajobrazu krasowego należą głębokie doliny o płaskich dnach i stromych zboczach, skałki wapienne o różnych kształtach oraz malownicze jaskinie.
      Formy krasowe możecie zobaczyć na naszych modelach jaskiń.

      5c

      Jeśli ktoś z Was zastanawiał się nad tym, co to jest krasowienie, to my już wiemy i chętnie się tą wiedzą podzielimy. Kras, krasowienie, procesy krasowe, procesy rozpuszczania skał (wapieni, dolomitów, gipsów, soli kamiennej) przez wody powierzchniowe i podziemne, prowadzące do rozwoju podziemnej cyrkulacji wód i powstania charakterystycznych form powierzchni Ziemi, zwanych formami krasowymi.
      Formy krasowe możemy podzielić na te, które są na powierzchni i te w jaskiniach, Powierzchniowe to: ospa, żłobki, ostańce, zebra, lej krasowy, polje, mogoty, ponor, wywierzysko. Podziemne formy: jaskinia krasowa, kanał krasowy, studnia krasowa, formy naciekowe (stalaktyty, stalagmity, stalagnaty, draperie naciekowe, perły jaskiniowe).
      Nasza klasa wykonała przepiękne prace. Możecie tu zobaczyć zarówno stalaktyty, stalagmity, stalagnaty a czasami nawet i wywierzysko czy ostańce krasowe.

      5d

      Formami krasowymi na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej są przepiękne i malownicze jaskinie. Zostały one wydrążone w skałach wapiennych przez spływającą szczelinami wodę opadową. W wielu jaskiniach powolne osadzanie się substancji chemicznych zawartych w tej wodzie doprowadziło do po wstania skalnych form o fantazyjnych kształtach. Najbardziej charakterystyczne z nich to:

      *stalaktyty, które przypominają zwisające sople,

      *stalagmity, czyli słupki wystające z dna jaskini,

      *stalagnaty - kolumny powstałe z połączenia stalaktytów i stalagmitów.

      To czego nauczyliśmy się na lekcjach geografii wykorzystaliśmy do stworzenia fantastycznych projektów jaskiń. Co jedna, to piękniejsza. Zobaczcie sami.

      5e

      Jaskinie to bardzo rozwinięta sieć połączonych ze sobą korytarzy, studni, kominów, w których tworzeniu wyróżnić można trzy etapy i typowe dla nich formy krasu podziemnego. Te ostatnie tworzą się wskutek osadzania się węglanu wapnia. W grupie nacieków grawitacyjnych wyróżniamy szereg form, których kształt w znacznej mierze uwarunkowany jest miejscem powstawania nacieku:
      - stalaktyty (sopleńce) – formy krasowe kształtem przypominające stożkowate sople, które wiszą u stropu jaskini. Tworzą się w stosunkowo wolnym tempie – 0,1 mm/rok
      - stalagmity – formy, które powstają na dnie jaskini, najczęściej tuż pod stalaktytami. Podobnie jak stalaktyty, kształtem przypominają kolumny, jednak są nieco niższe od stalaktytów i mają od nich szersze podstawy.
      stalagnaty (kolumny jaskiniowe) – połączenie stalaktytu i stalagmitu.
      draperie naciekowe (zasłony naciekowe) – zazwyczaj tworzą się na pochyłych ścianach lub stropach. Są zbudowane z kalcytu, w związku z czym są bardzie cienkie.
      makarony – cienkie i puste w środku stalaktyty
      - misy naciekowe – otoczone progami i groblami baseny
      - perły jaskiniowe  - kuleczki kalcytowe, które powstają w wyniku ruchu wody po dnie korytarza. Wewnątrz perły znajduje się ziarnko piasku, na którym wytrąca się koncentrycznie węglan wapnia. Nacieki mają barwę od żółtej po brązową, zależnie od tego, ile jest w nich związków żelaza.

      Część z nich możecie odnaleźć w naszych projektach jaskiń. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
      Do charakterystycznych elementów jaskiń należą stalaktyty, stalagmity i stalagnat. Jeśli chcecie wiedzieć, które jak się nazywają, możecie zobaczyć na naszych pracach.

      5f

      Formy krasowe możemy podzielić na te, które są na powierzchni i te w jaskiniach, Powierzchniowe to: ospa, żłobki, ostańce, zebra, lej krasowy, polje, mogoty, ponor, wywierzysko. Podziemne formy: jaskinia krasowa, kanał krasowy, studnia krasowa, formy naciekowe (stalaktyty, stalagmity, stalagnaty, draperie naciekowe, perły jaskiniowe).
      Nasza klasa wykonała przepiękne prace. Możecie tu zobaczyć zarówno stalaktyty, stalagmity, stalagnaty a czasami nawet i wywierzysko czy ostańce krasowe.
      Zapraszamy do galerii!

      Zachęcamy do obejrzenia naszych fantastycznych jaskiń. Jesteśmy pewni, że po ich obejrzeniu już nikt nie pomyli stalaktytów ze stalagmitami, czy stalagnatami. Będziecie też wiedzieć czym jest wywierzysko a czym ostaniec skalny. 

      5s

      Formy krasowe możemy podzielić na te, które są na powierzchni i te w jaskiniach.
      Powierzchniowe to: ospa, żłobki, ostańce, zebra, lej krasowy, polje, mogoty, ponor, wywierzysko. 
      Podziemne formy: jaskinia krasowa, kanał krasowy, studnia krasowa, formy naciekowe (stalaktyty, stalagmity, stalagnaty, draperie naciekowe, perły jaskiniowe).
      Klasa 5s wykonała przepiękne prace. Możecie tu zobaczyć zarówno stalaktyty, stalagmity, stalagnaty a czasami nawet i wywierzysko czy ostańce krasowe.

       

      Galeria jaskiń

      Zachęcamy do obejrzenia naszych fantastycznych jaskiń. Jesteśmy pewni, że po ich obejrzeniu już nikt nie pomyli stalaktytów ze stalagmitami, czy stalagnatami. Będziecie też wiedzieć czym jest wywierzysko a czym ostaniec skalny. 

    • 5e, 5b - Coraz bliżej święta....

      Z pewnością uczniowie klasy 5E i 5B rozpoczęli już przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia.  Mieli oni okazję odwiedzić fabrykę, w której powstaje jeden z ważniejszych świątecznych symboli- bombka. Uczniowie poznali etapy  jej powstawania i przekonali się, że produkcja takiej ozdoby wymaga talentu i ogromnej cierpliwości.
      Atrakcyjnym punktem wycieczki były warsztaty plastyczne, podczas których można było pomalować bombkę według własnego pomysłu.
      Fabryka bombek to niezwykłe miejsce, w którym, jak zdradzili jej pracownicy- święta trwają cały rok.

    • 5b, 4s na wycieczce

      Klasy 4S oraz 5B  w dniach 18-19 października,  uczestniczyły w wycieczce w Górach Świętokrzyskich.
      Pierwszy dzień wycieczki pozwolił na cieszenie się cudowną jesienną aurą w sielpiowskich lasach. Uczestnicy wycieczki, mieli też okazję potańczyć i pośpiewać przy wieczornym ognisku.
      Głównym jednak celem wyjazdu był Sandomierz.  Podczas zwiedzania miasta uczniowie podziwiali Starówkę i poznali historię miasta. Duże zainteresowanie wzbudziła Podziemna Trasa Turystyczna - połączony w trasę turystyczną zespół dawnych miejskich piwnic i składów. Ponadto, podczas zwiedzania uczniowie mieli okazję przymierzyć różnorodne stroje i zbroje rycerskie oraz obejrzeć cały arsenał broni z dawnych czasów.
      Z pewnością wycieczka wzbogaciła uczniów o nową wiedze z zakresu historii i geografii Polski, ale także pozwoliła na spędzenie ze sobą aktywnego i pełnego wrażeń czasu.

    • 5c - Dzień Chłopaka

      Dnia 30 września klasa 5c świętowała Dzień Chłopca. Z tej okazji chłopcy otrzymali drobne podarunki
      od swoich koleżanek. Następnie wszyscy miło spędzili czas, grając w planszówki.

    • 5b - Dzień Chłopaka

      Dzień Chłopaka w 5b, był doskonałą okazją nie tylko do pogrania w gry planszowe, ale także udało nam się potańczyć. Wszystkiego najlepszego na każdy dzień roku dla wszystkich chłopaków!