• Wszystkie zdjęcia umieszczone na stronie Szkoły Podstawowej nr 382 podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

        Zgodnie z Art. 81 ust. 1 ww. Ustawy „Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej”.
        Zgodę taką posiada Szkoła Podstawowa nr 382 w Warszawie.

        Wszelkie wykorzystanie i rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy i zgody autorów oraz bez podania źródła zdjęć, jest zabronione.

    • #zdrowoRosną w kl. 7

      Hortiterapia sposobem na stres dziecięcy – jak stosować ją na co dzień? 

      Hortiterapię warto stosować bez względu na to czy mieszkamy na wsi, czy w mieście, w bloku, czy w domu z ogrodem. Rośliny możemy uprawiać na balkonie, w mieszkaniu na parapecie czy właśnie w ogrodzie. Jest to zatem rehabilitacja, związana z uprawianiem ogrodnictwa. Na stres końcoworoczny-idealnie!

      Wzięliśmy zatem udział w Akcji ZdrowoRosną 2023, dzięki której w naszych domach zagości zdrowy i pachnący koperek. Otrzymaliśmy nasionka, podłoże i doniczki. 

      Podczas zajęć geografii dowiedzieliśmy się dlaczego warto uprawiać rośliny. Wiemy, że koper to roślina znana już w starożytności i na bardzo wiele zastosowań. W dawnej Grecji był oznaką zamożności. W epoce średniowiecza wytwarzano z niego magiczne eliksiry. Legenda głosi, że wraz z czosnkiem odganiał złe duchy.
      W Biblii jest zapis, że koprem płacono podatki.
      Przede wszystkim jest atrakcyjny dla pszczół i innych owadów, dlatego często sieje się go wśród ogórków, by tym samym pomoc w ich zapylaniu.

      Domowy ogródek możemy założyć praktycznie wszędzie: wystarczy nawet wąski parapet, by zasiać własne zioła i kwiaty. Jest to ważna lekcja cierpliwości i miłości do natury.

    • 7s - wizyta w Domu Zagadek

      Dom Zagadek to warszawski Escape Room przyjazny dla wszystkich! 
      Escape Room to także idealna forma integracji.
      Uczniowie mieli 60 minut aby się wydostać… Tak zaczyna się wielka przygoda, w której jej uczestnicy mierzą się z zagadkami, rozwiązaniami elektronicznymi, zręcznościówkami. Ich celem jest rozwiązanie wszystkich zagadek aby wydostać się z pokoju przed upływem godziny.

    • 7c - Dzień Kobiet

      Wszystkie dziewczyny z klasy 7c, ze mną na czele, dziękują chłopcom z naszej klasy za pamięć, życzenia i upominki.

    • Dzień Kobiet w 7s

      Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień, ważny dla wszystkich kobiet, zarówno tych dużych, jak i małych. W tym szczególnym dniu chłopcy złożyli życzenia i wręczyli słodkie niespodzianki. Wszystkie kobietki, te małe i duże dziękują chłopcom za piękne życzenia. Podziękowania składamy również naszym wspaniałym rodzicom, za pomoc w zorganizowaniu upominków.
       

      Uczniowie klasy 7s z wychowawcą 

    • Kostek- prace uczniów klas 7

      Jedna z lekcji biologii dotycząca układu kostnego człowieka polegała na tym aby uczniowie mając do dyspozycji poszczególne elementy układu, zbudowali ,,Kostka" oraz nazwali poszczególne jego kości.
      Zabawa była przednia, uczyła pracy zespołowej, zastosowania wiedzy w praktyce oraz uczenia się poprzez działanie.

    • Biologia w klasach siódmych

      Uczniowie klas siódmych samodzielnie wykonywali modele płuc, następnie przedstawiali klasie jak narządy te pracują. Zajęcia nie tylko były bardzo ciekawe, ale również wprowadziły uczniów w dobry nastrój.
      Dzięki pracy metodą projektu uczniowie zdobyli nie tylko  wiedzę, ale rozwinęli  szereg umiejętności (w tym społecznych), a także będą kształtowali postawy – otwartości na uczenie się, ciekawości i odkrywania. 
      Oto kilka przykładowych prac.

    • Święto klasy 7c

      Wprawdzie w kalendarzu jest wiele świąt, ale my postanowiliśmy dopisać jeszcze jedno – ŚWIĘTO
      NASZEJ KLASY.
      Dziękujemy rodzicom, że mogliśmy je tak smacznie świętować.

    • 7c - warsztaty udzielania pierwszej pomocy 

      My już wiemy, jak zachować się kiedy jesteśmy świadkiem wypadku.
      PAMIĘTAJ
      - oceń bezpieczeństwo
      - sprawdź przytomność
      - głośno wołaj o pomoc
      - udrożnij drogi oddechowe i sprawdź oddech
      - wezwij pomoc 112 lub 999
      - nie oddycha – uciskaj klatkę (do powrotu oddechu lub wyczerpania twoich sił)

    • 7s - BODY WORLDS – VITAL

      BODY WORLDS – VITAL celebruje potencjał ludzkiego ciała w ruchu poprzez estetyczną prezentację jego nieskazitelnej formy i złożonych funkcji. Wystawa prezentująca autentyczne ludzkie ciała i fascynujące instalacje multimedialne, prezentuje ludzki organizm w zdrowiu i w chorobie. Porównuje zdrowe ciała z ciałami, które uległy różnorodnym chorobom i schorzeniom.

    • 7s na wystawie z okazji 160 rocznicy powstania styczniowego


      Powstanie styczniowe było największą i najdłużej trwającą insurekcją niepodległościową w okresie rozbiorów. Zryw ten w walce z rosyjskim zaborcą zjednoczył Polaków, Litwinów, Białorusinów i Ukraińców, na zawsze odciskając się piętnem we wspólnej pamięci i stając się inspiracją dla kolejnych pokoleń bohaterów walk o wolność. 

    • 7s - „Avatar: Istota wody” - kino 4dx

      „Historia rozgrywa się ponad dekadę po wydarzeniach z pierwszego filmu. Jest to opowieść o rodzinie Sully (Jake, Neytiri i ich dzieci), o problemach, które ich trapią, o rzeczach, które robią, by zapewnić sobie bezpieczeństwo, o bitwach, które toczą, by przetrwać, i tragediach, które muszą przeżyć”
      Dzięki efektom 4DX filmowa fikcja dosłownie staje się rzeczywistością. Uczniowie odczuwali wrażenia zmysłowe. Wiatr, woda, mgła, błyski piorunów i różnorodne zapachy! 

    • 7s - "TEPFactor"

      17 stycznia klasa 7s przeżyła prawdziwą przygodę pokonując 25-pokojowy labirynt. Spędziliśmy ten  czas aktywnie!  Klasa sprawdziła czy potrafi współpracować w zespole. 

    • 7s - Warsztaty w PKiN

      8 grudnia klasa 7 s uczestniczyła w warsztatach  finansowych organizowanych w Pałacu Kultury i Nauki przez bank Santander. 
      Uczniowie mieli za zadanie mądrze zarządzać powierzonym im budżetem. 
      Poznali pojęcia związane z popytem, podażą, reklamą i jej wpływe na decyzje zakupowe, kredytem oraz pożyczką.

    • 7s - Mikołaj

      Mikołaj odwiedził klasę 7s. 
      Uczniowie otrzymali upominki i słodkości. 

    • 7c - Mikołajki

      Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż... Świąteczna atmosfera coraz mocniej gości w naszych domach, w szkole i w naszej klasie. Wspólnie ustroiliśmy choinkę, pod którą znalazły się prezenty. Myślę, że radość z dawania oraz otrzymywania podarunków była ogromna.

    • 7a - Co to jest gleba?

      Gleba składa się z części mineralnej i organicznej.

      Na terenie naszego kraju są to: gleba płowa, gleba bielicowa, gleba brunatna, mada rzeczna, rędzina, czarnoziem. Zestaw profili, który wykonała nasza klasa jest najbardziej efektowną i jednocześnie efektywną pomocą dydaktyczną z zakresu budowy poszczególnych warstw gleby, podglebia i skały macierzystej.

      Na ogół można wyróżnić następujące poziomy główne: 
      - organizmy żywe (rośliny, bakterie, grzyby nierozłożone lub częściowo rozłożone) 
      - próchnica - martwe organizmy w różnym stopniu rozkładu
      - warstwę wymywania (kiedyś bielicowania, płowienia) - warstwa, z której woda wymywa różne substancje 
      - warstwę wmywania/wzbogacania/brunatnienia - warstwę, gdzie woda osadza to co wymyła wcześniej
      - skała macierzysta- skała, z której powstała gleba.

    • 7s - rodzaje gleb w Polsce

      Profil glebowy to pionowy przekrój przez glebę do głębokości ok 1,5 metra, który przedstawia  jej budowę. 
      Każdy typ gleb ma sobie właściwe poziomy zależne od procesów glebotwórczych, jakie zachodziły w danej glebie, w danym środowisku i w danym klimacie, dlatego w swojej budowie mają różne poziomy glebowe, czyli warstwy gleby odróżniająca się od sąsiadujących barwą, składem chemicznym, konsystencją. 

      Na ogół można wyróżnić następujące poziomy główne: 
      - organizmy żywe (rośliny, bakterie, grzyby nierozłożone lub częściowo rozłożone) 
      - próchnica - martwe organizmy w różnym stopniu rozkładu
      - warstwę wymywania (kiedyś bielicowania, płowienia) - warstwa, z której woda wymywa różne substancje 
      - warstwę wmywania/wzbogacania/brunatnienia - warstwę, gdzie woda osadza to co wymyła wcześniej
      - skała macierzysta- skała, z której powstała gleba.

      Wykonaliśmy profile glebowe najbardziej znanych gleb w Polsce. Zobaczcie, jak się pięknie prezentują.
       

    • 7b - lekcja geografii "Profile glebowe"

       

      Uczniowie klasy 7b w ramach w ramach zajęć geografii wykonywali profile glebowe określonych typów gleb. Praca ta miała na celu przybliżenie budowy oraz charakterystycznych cech rozpoznawczych różnych profili glebowych. Uczniowie rzetelnie podeszli do zadania i wykonali je bardzo precyzyjnie. Efekty ich działań można podziwiać na poniższych fotografiach. Są tu profile gleby brunatnej, rędziny, płowej, czarnoziemy, mady rzeczne i bielice.

    • 7c - lekcja geografii "Gleby w Polsce"

      Gleba  — naturalna, trójfazowa, biologicznie czynna, powierzchniowa warstwa skorupy ziemskiej, ukształtowana poprzez procesy glebotwórcze ze zwietrzeliny skalnej (skały macierzystej) w wyniku oddziaływania klimatu i organizmów żywych, przy określonej rzeźbie terenu, w określonym przedziale czasu, często przy wpływie działalności człowieka. Gleba jest integralnym składnikiem ekosystemów lądowych i niektórych płytkowodnych.

      Gleba składa się z części mineralnej i organicznej.
      Na terenie naszego kraju są to: gleba płowa, gleba bielicowa, gleba brunatna, mada rzeczna, rędzina, czarnoziem. Zestaw profili, który wykonała nasza klasa jest najbardziej efektowną i jednocześnie efektywną pomocą dydaktyczną z zakresu budowy poszczególnych warstw gleby, podglebia i skały macierzystej.
      Jesteśmy dumni z naszych prac i chcemy się nimi z Wami podzielić. Możecie je zobaczyć na zdjęciach.

    • 7b, 7c, 7s - PROJEKT MATEMATYCZNY


      „Dobry nauczyciel powinien być …”
      Październikowe święto KEN skłoniło mnie do refleksji: czy jestem dobrym nauczycielem?
      Postanowiłam więc zapytać uczniów klas 7b, 7c i 7s jakie cechy powinien posiadać dobry nauczyciel.
      Każdy uczeń miał wskazać trzy, według niego, najważniejsze cechy. Zadaniem uczniów było zgromadzenie i uporządkowanie danych oraz sporządzenie na ich podstawie diagramu słupkowego.
      To jaki w oczach uczniów jest ten najlepszy nauczyciel?
      Według kl. 7b nauczyciel powinien być przede wszystkim sprawiedliwy, wyrozumiały i prowadzący ciekawe lekcje; wg 7c: dobrze tłumaczący, kreatywny i zaangażowany oraz sprawiedliwy; zaś wg 7s: dobrze tłumaczący, sprawiedliwy i kreatywny.
      Prace uczniów wywieszone są w sali 13.

      K. Kruk

    • 7s w teatrze oraz w kręgielni

      To był super dzień.
      Krótka relacja foto z wyjścia klasowego.

    • 7s - Dzień Chłopaka

      Kochani Chłopcy!
      Wszystkiego najlepszego, okazja niezwykła taka, bo przecież to Dzień Chłopaka!
      Zatem spełnienia marzeń, sukcesów, wspaniałych planów, byście wyrośli na porządnych panów!
      By wszystko dobrze Wam się układało… i może, żeby uczyć Wam się zachciało!

      ŻYCZĄ KOLEŻANKI