Klasy czwarte
2021/2022
Wszystkie zdjęcia umieszczone na stronie Szkoły Podstawowej nr 382 podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Zgodnie z Art. 81 ust. 1 ww. Ustawy „Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej”.
Zgodę taką posiada Szkoła Podstawowa nr 382 w Warszawie.Wszelkie wykorzystanie i rozpowszechnianie zdjęć bez wiedzy i zgody autorów oraz bez podania źródła zdjęć, jest zabronione.
4c Dzień Dziecka
1 czerwca oprócz tego, że jest Dniem Dziecka, w naszej szkole jest również dniem sportu. Klasa 4c, tego dnia brała udział w rozgrywkach sportowych. Po intensywnej rywalizacji z innymi klasami 4, uczniowie dostali medale i mieli możliwość zdjęcia ze szkolną maskotką. Następnie był czas na chwilę przyjemności z watą cukrową i popcornem. Na koniec dzieci wraz z wychowawcą udały się na długo wyczekiwane lody. Pogoda nam dopisała pomimo deszczu, na czas wyjścia na lody pojawiło się słoneczko. Ten dzień był atrakcyjny, radosny i przyjemny dla nas wszystkich.
4c - Wycieczka do Sandomierza
19 maja klasa 4c uczestniczyła w wycieczce do Sandomierza oraz Janowa lubelskiego. Pierwszym przystankiem był Sandomierz w którym zwiedziliśmy rynek miasta, zbrojownię oraz podziemną trasę turystyczną. Braliśmy udział w niesamowicie ciekawej lekcji o rycerzach. Mieliśmy również chwilę na zakupienie pamiątek oraz zjedzenie pysznych sandomierskich lodów. Następnym punktem wycieczki był Janów lubelskim, w którym mieliśmy swoje zakwaterowanie. Jeszcze tego samego dnia, uczniowie brali udział w licznych konkurencjach przyrodniczych oraz integracyjno-sportowych. Wieczorem udało nam się wybrać na spacer nad przepiękny zalew, który znajdował się nieopodal naszego hotelu. Następny dzień obfitował w kolejne atrakcje dla dzieci takie jak: zajęcia survivalowe, dmuchańce oraz gry terenowe. Brudni, ale szczęśliwi wróciliśmy do hotelu, skąd po obiedzie wyruszyliśmy w kierunku domu. Janów lubelski pożegnaliśmy w dobrych humorach, a uśmiech nie schodził nam z ust. Wyjazd był bardzo udany.
4f - Wycieczka do Sandomierza i Janowa Lubelskiego
19 maja wybraliśmy się na Roztocze. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Sandomierza. Tu zobaczyliśmy przepiękny Rynek i podziemną trasę turystyczną. Uczestniczyliśmy również w niezwykle ciekawej lekcji o rycerzach. Następnie udaliśmy się do Janowa Lubelskiego, gdzie po zakwaterowaniu odbyły się pierwsze zajęcia integracyjno - sportowe. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w prawidłowe wykonanie zadań. Opłaciło się, bo konkurencje wygraliśmy, pokonując klasę 4c.
Następnego dnia mieliśmy zajęcia survivalowe. Wiele osób z naszej klasy wzięło udział w mini runmageddonie. Pokonując własne słabości, przeszliśmy, a właściwie przebiegliśmy trasę z różnymi przeszkodami. Bawiliśmy się również na dmuchańcach. Brudni, ale szczęśliwi wróciliśmy do hotelu, skąd po obiedzie wyruszyliśmy w kierunku domu. Wyjazd był bardzo udany.4c - Profile glebowe
Uczniowie klasy 4C w ramach w ramach zajęć przyrody wykonywali profile glebowe określonych typów gleb. Praca ta miała na celu przybliżenie budowy oraz charakterystycznych cech rozpoznawczych różnych profili glebowych. Uczniowie rzetelnie podeszli do zadania i wykonali je bardzo precyzyjnie. Efekty ich działań można podziwiać na poniższych fotografiach. Są tu profile gleby brunatnej, rędziny, płowej, czarnoziemy, mady rzeczne i bielice.
4f - Światowy Dzień Autyzmu
2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji uczniowie klasy 4f uczestniczyli w lekcji wychowawczej, na której dowiedzieli się, co to jest autyzm i czym się objawia. Poznali również historie bohaterów literackich, u których stwierdzono to zaburzenie rozwojowe.
Po krótkim wprowadzeniu do tematu dziewczęta i chłopcy przystąpili do tworzenia plakatów, na których znalazły się ich odciśnięte i odrysowane dłonie a także piękne motyle.4b - Co to jest gleba?
Gleba — naturalna, trójfazowa, biologicznie czynna, powierzchniowa warstwa skorupy ziemskiej, ukształtowana poprzez procesy glebotwórcze ze zwietrzeliny skalnej (skały macierzystej) w wyniku oddziaływania klimatu i organizmów żywych, przy określonej rzeźbie terenu, w określonym przedziale czasu, często przy wpływie działalności człowieka. Gleba jest integralnym składnikiem ekosystemów lądowych i niektórych płytkowodnych.
Gleba składa się z części mineralnej i organicznej.
Na terenie naszego kraju są to: gleba płowa, gleba bielicowa, gleba brunatna, mada rzeczna, rędzina, czarnoziem. Zestaw profili, który wykonała nasza klasa jest najbardziej efektowną i jednocześnie efektywną pomocą dydaktyczną z zakresu budowy poszczególnych warstw gleby, podglebia i skały macierzystej.
Jesteśmy dumni z naszych prac i chcemy się nimi z Wami podzielić. Możecie je zobaczyć na zdjęciach.4a - Lekcja przyrody
Profil glebowy to pionowy przekrój przez glebę do głębokości ok 1,5 metra, który przedstawia jej budowę.
Każdy typ gleb ma sobie właściwe poziomy zależne od procesów glebotwórczych, jakie zachodziły w danej glebie, w danym środowisku i w danym klimacie, dlatego w swojej budowie mają różne poziomy glebowe, czyli warstwy gleby odróżniająca się od sąsiadujących barwą, składem chemicznym, konsystencją.Na ogół można wyróżnić następujące poziomy główne:
- organizmy żywe (rośliny, bakterie, grzyby nierozłożone lub częściowo rozłożone)
- próchnica - martwe organizmy w różnym stopniu rozkładu
- warstwę wymywania (kiedyś bielicowania, płowienia) - warstwa, z której woda wymywa różne substancje
- warstwę wmywania/wzbogacania/brunatnienia - warstwę, gdzie woda osadza to co wymyła wcześniej
- skała macierzysta- skała, z której powstała glebaWykonaliśmy profile glebowe najbardziej znanych gleb w Polsce. Zobaczcie, jak się pięknie prezentują.
4f - W Fabryce Bombek
13 grudnia klasa 4f uczestniczyła w wycieczce do fabryki bombek Silverado w Józefowie koło Warszawy.
Uczniowie zobaczyli wszystkie etapy cyklu produkcyjnego, począwszy od wytworzenia bombki szklanej poprzez ręczne wydmuchanie szkła przy użyciu palnika, przygotowanie bombki szklanej do dekoracji (srebrzenie), aż po malowanie.
W ramach warsztatów uczniowie samodzielne malowali i ozdabiali bombki przy użyciu farb i brokatu.
Dzięki wizycie we wzorcowni – małym muzeum, w których wyeksponowano ponad 10 tysięcy bombek (każda inna), dzieci mogły poczuć magiczny, bajkowy świat bombki.
Wycieczka zakończyła się zwiedzaniem Starego Miasta w Warszawie. Uczniowie poznali historię miasta i legendy z nim związane.
4c - wycieczka do Fabryki Bombek
14 grudnia klasa IV c wybrała się na wycieczkę do Fabryki Bombek Świątecznych w Józefowie. Podczas zwiedzania tego niezwykle ciekawego miejsca, uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób tworzy się bombki świąteczne od podstaw, poznali tajniki farbowania bombek oraz uzyskali odpowiedzi na wszelkie pytania związane z produkcją bombek świątecznych. Następnie nadeszła pora na wykazanie się kreatywnością i umiejętnościami artystycznymi samych zainteresowanych. Podczas warsztatów uczniowie wykonali przepiękne bombki, które później zostały dla nich zapakowane. Po wyczerpującej ale zarazem przyjemnej pracy, klasa udała się do „wzorcowni”. To miejsce, przypominające swego rodzaju muzeum bombki, okazało się bardzo ciekawym obiektem. Dzieci były zachwycone różnorodnością bombek, które się tam znajdowały. Mogły podziwiać bombki w różnych kształtach, o różnej wielkości, w różnych kolorach. Wiele radości sprawiły zakupy w firmowym sklepie, na koniec wizyty w fabryce. Ostatnim punktem podróży był Wilanów. Klasa udała się na spacer do pięknie oświetlonego nocą parku.4f - obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka
20 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
By uczcić to ważne święto, w piątek 19 listopada uczniowie z klasy 4f przyszli ubrani na niebiesko – w kolorze UNICEF. W poniedziałek 22 listopada na godzinie wychowawczej poznali Konwencję o prawach dziecka Organizacji Narodów Zjednoczonych. Dowiedzieli się, jakie mają prawa i jakie obowiązki mają rządzący wobec nich. Lekcję umiliła gra memory nawiązująca do najważniejszych praw dziecka oraz kolorowanki „Pokoloruj swoje prawa”.4e - wycieczka do Torunia
W dniu 26 października 2021 r. uczniowie klasy 4e pojechali na wycieczkę do Torunia. Historyczną podróż uczestnicy wycieczki rozpoczęli udziałem w warsztatach własnoręcznego wypieku piernika. Uczniowie wyrabiali ciasto, wałkowali i formowali swoje pierniki. Dzieci wraz z opiekunami zwiedzały gotyckie zabytki Starego Miasta. Zapoznały się z niektórymi legendami związanymi z Toruniem, stanęły pod Krzywą Wieżą, zobaczyły Katedrę św. Janów ze słynnym dzwonem Tuba Dei, dowiedziały się, co kryją w sobie ruiny zamku. Przechadzając się uliczkami tego średniowiecznego miasta natknęły się także m.in. na pomnik Mikołaja Kopernika i rzeźbę flisaka. Dużą atrakcją dla uczniów była również wizyta w obserwatorium astronomicznym w Piwnicach. Wycieczka do Torunia nie tylko wzbogaciła wiedzę o tym mieście, ale także zintegrowała dzieci i dostarczyła niezapomnianych wrażeń.