foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Dziś w akcji
Zdrowo i Sportowo edycja 2019/2020:

Dzieci trenują w domu - Dzień 4 
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Szanowni Państwo,

Dziś sport połączymy z zajęciami plastycznymi!

Zaczniemy od przygotowania kolorowych kółek, kwadratów lub jakichkolwiek kształtów.
Następnie wykorzystamy je budowania ścieżki, po której trzeba przejść, skakać, itp.

Trudniejszą wersją jest przechodzenie przez ścieżkę, którą dziecko na bieżąco buduje, czyli trzyma elementy w dłoni i układa przed sobą, by zrobić kolejny krok.

Na koniec zostawimy maluchom tylko 2-3 kółka. Muszą nie tylko układać ścieżkę przed sobą, ale też zabierać element już wykorzystany, czyli w wersji z 2 kształtami, stoją na jednej nodze!

Można też wykorzystać kolorowe kształty do utrwalenia znajomości kolorów (na sygnał trzeba dotknąć odpowiedniego kółka) lub zagrać w domowego twistera.

Miłej zabawy i do zobaczenia jutro!!

Pozdrawiamy

Zespół Zdrowo i Sportowo

Jak przygotować zdrowe i pełnowartościowe śniadanie do szkoły i na co zwrócić uwagę?

Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, prawidłowego wzrostu i rozwoju, bardzo ważną kwestią jest komponowanie i planowanie posiłków. Warto pamiętać, że drożdżówka i chipsy, czy czekoladowy batonik, nie są produktami, które zaspokoją potrzeby żywieniowe dziecka. Kombinacja cukru, soli i tłuszczu, powoduje, że są one smaczne, ale nic poza tym.

Blisko 30% uczniów nie je w szkole posiłków, a co za tym idzie, odbija się to na ich koncentracji, energii i wynikach w nauce.

Posiłki powinny być estetyczne, atrakcyjne, różnorodne i kolorowe. Pamiętajmy o wodzie, ponieważ to najzdrowszy napój dla naszych dzieci. Napoje słodkie, prowadza do otyłości i barwniki w nich zawarte mogą powodować brak koncentracji u dzieci. Ponadto przyczyniają się do chorób serca, zaburzeń jelitowo – żołądkowych.

Jeśli zwykła woda nie smakuje dziecku, dodajmy do niej plasterek cytryny lub pomarańczy.

Poniżej kilka pomysłów na ciekawe śniadania, które łatwo można przyrządzić i zabrać ze sobą.

Czytaj więcej...

Zajęcia WF-u, ruchowe gry i zabawy podczas przerwy nauki w szkole

Uczniowie powinni być aktywni codziennie, nawet, gdy ten czas musimy spędzić w domu. Bardzo łatwo można zorganizować dziecku taką aktywność. Tak naprawdę tylko od naszych chęci i wyobraźni zależy, jakie ćwiczenia zorganizujemy naszym pociechom. Poniżej kilka pomysłów do inspiracji.

Poranne wspólne ćwiczenia w domu dla rodzica i dziecka

Wysiłek z samego rana bywa trudny, ale są ćwiczenia, które nie męczą, a wręcz dodają energii. Taka aktywność tuż po przebudzeniu jest bardzo zdrowa i zapewnia siły do pracy i nauki na cały dzień. Wspólna poranna rozgrzewka zacieśni także więzi rodzinne i wyrobi u najmłodszych nawyk ruszania się już od rana.

Czytaj więcej...

Dziś w akcji
Zdrowo i Sportowo edycja 2019/2020:

Dzieci trenują w domu - Dzień 3
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Szanowni Państwo,

Dziś będziemy Was prosić o przygotowanie.... skarpetek, czapek, balonów, gazety lub folii aluminiowej.

No chyba, że macie w domu różne, najlepiej miękkie piłki

Dlaczego? Bo dziś będziemy rzucać, łapać, przekładać, turlać i odbijać. Zobaczcie opisy w załączonych grafikach, a szczególnie listę proponowanych zamienników.

Jak zwykle w oddzielnym poście na Kids&Sport oraz na stronie akcji Zdrowo i Sportowo (http://zdrowoisportowo.edu.pl/blog/) zamieszczamy krótki film.

Dajcie znać w komentarzach jak Wam poszło, a jeśli macie taką możliwość wyślijcie nam zdjęcia. Chętnie je opublikujemy.

Miłej zabawy i do zobaczenia jutro!!!


Pozdrawiamy

Zespół Zdrowo i Sportowo

Szkoła Podstawowa Nr 382 w Warszawie