foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Pływanie to nie tylko pokonywanie kolejnych długości basenu. To również odpowiednie przygotowanie do wysiłku: by zapobiec kontuzjom, rozgrzać mięśnie przed solidną pracą, jaka je czeka, wreszcie, "schłodzić" organizm po sesji treningowej

Sprawa najważniejsza to odpowiednie rozgrzanie ramion. Staw barkowy jest najbardziej skomplikowanym stawem w ciele człowieka, stąd też wymaga solidnego przygotowania do wysiłku.

Czytaj więcej...

Biegiem po zdrowie – najważniejsze zasady biegania

Bieg jest naturalną formą ruchu, to znaczy taką, której nikt nie musi się uczyć. Z fizjologicznego punktu widzenia bieg jest najkorzystniejszą i najbardziej wszechstronną formą rekreacji, ponieważ angażuje do pracy cały organizm i wszystkie jego układy. Podczas biegu serce i płuca zmuszone są do zwiększonego wysiłku, wentylacja płuc ulega poprawie, mechanizmy metaboliczne (np. przemiana materii) zostają usprawnione, zaopatrzenie organizmu w tlen ulega zwiększeniu, a mięśnie i układ kostny zostają wzmocnione.

Przedstawimy porcję wiedzy teoretycznej na temat biegania oraz możliwości treningowych, na początek warto poznać zasady biegania.

Czytaj więcej...

Teraz, kiedy masz trochę czasu pomyśl o własnym zdrowiu, tężyźnie fizycznej oraz oporności bardzo szeroko rozumianej.

Rozruch poranny pięknie wprowadzi Cię w resztę dnia.

Poświęć 10 min dziennie dla budowania swojego zdrowia i sprawności. Nie pożałujesz.

Czy miewasz tak, że rano po przebudzeniu czujesz sztywne i pospinane ciało? Prowadzisz siedzący tryb życia i chcesz coś zrobić aby wyeliminować ból pleców i karku?

Warto jest wprowadzić do swojego poranka 10 min na gimnastykę. Są ćwiczenia, które możesz wykonać jeszcze zanim podniesiesz się z łóżka! 10 minut to nie jest dużo czasu, a może zdziałać cuda jeśli chodzi o poprawę komfortu życia w własnym ciele.

Jak trenować gdy mam mało czasu?

Zły trening, to tylko ten który się nie odbył. Dlatego lepsze 10 minut rano codziennie, niż 2h sporadycznie. Czasem wystarczy nastawić budzik na 15 min wcześniej niż zwykle, przemyć twarz i zanim siądzie się do porannego przeglądu internetu zrobić krótką gimnastykę całego ciała.

Nie musi to być zawsze ten sam zestaw. Wszystko można dostosować do danego dnia. Jeśli mamy więcej czasu, można poświęcić nawet pół godziny. Jeśli nie mamy czasu wcale, wystarczy choć trochę poruszać kręgosłupem np. w czasie mycia zębów.

Jakie są korzyści da Ci poranna gimnastyka? Uprawiając regularną gimnastykę poranną zyskasz bardzo wiele!

  • twoje samopoczucie wyraźnie się poprawi.
  • będziesz mieć więcej energii
  • zmniejszą się a nawet znikną całkowicie drobne dolegliwości bólowe
  • ciało stanie się bardziej elastyczne a odczucie sztywności zacznie znikać
  • poprawi się efektywność pracy w ciągu dnia
  • zachowasz zdrowie i witalność przez długi czas.

Jakie ćwiczenia wykonywać rano?

Najlepiej mieć swój indywidualny zestaw dopasowany do własnych potrzeb i możliwości. Jeśli jednak nie masz pomysłu jak to sobie ułożyć i jak się za to zabrać, możesz posiłkować się ćwiczeniami, które znajdziesz w internecie.

Obserwuj swoje ciało i zwróć uwagę co Ci służy a co nie. Dobierz ćwiczenia, które odpowiadają Ci najbardziej. Możesz oczywiście wykonywać wszystkie

Ruszaj się póki możesz i buduj formę na lata! Ruch to życie!

TEST SPRAWNOŚCI KRZYSZTOFA ZUCHORY

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

 W Indeksie możemy sprawdzić się w wielu próbach, są to:
1. Próba szybkości
2. Próba skoczności
3. Próba siły ramion
4. Próba gibkości
5. Próba wytrzymałości
6. Próba siły mięśni brzucha

Czytaj więcej...

Zabawy dla dzieci

Berek, gra w klasy, zbijak, kółko graniaste, ciuciubabka i inne zabawy dla dzieci. Te tradycyjne zabawy szkolne i przedszkolne odchodzą powoli w zapomnienie, a szkoda, bo wciąż mogą być świetnym pomysłem na dziecięcą nudę albo sposobem na wywabienie dzieci na świeże powietrze. Warto je także przypominać ponieważ to zabawy grupowe, które integrują, uczą współpracy i nawiązywania kontaktów. Wróćmy do zabaw z dawnych lat i zaprośmy do nich nasze dzieci. Zebraliśmy kilkanaście dawnych gier podwórkowych, przypominamy ich zasady oraz wiele piosenek, które im towarzyszyły:

 1. Balonik – zasady zabawy

Dzieci trzymającsię za ręce zbliżają się do środka kółka, tak by było jak najmniejsze. Śpiewają piosenkę: Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, Przebrał miarę no i trach! W trakcie piosenki balonik rośnie – dzieci oddalają się od siebie, cały czas trzymając się za ręce. Na słowo „trach!” dzieci przewracają się na podłogę – balonik pękł.

Czytaj więcej...

Szkoła Podstawowa Nr 382 w Warszawie