foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Zajęcia z pierwszej pomocy w klasie 4d

16 czerwca 2021 roku uczniowie klasy 4d wzięli udział w zajęciach z pierwszej pomocy. Uczniowie nabyli umiejętność udzielania pierwszej pomocy w najczęściej spotykanych przypadkach oraz wzywania fachowych służb ratowniczych. Zajęcia prowadzone przez Panią Monikę Janowską miały charakter teoretyczny i praktyczny. Przybliżyły zagadnienia związane z najczęściej spotykanymi stanami zagrożenia zdrowia i życia oraz metodami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Udział kl. 4e w wykładzie Uniwersytetu Dzieci
 
W ramach projektu organizowanego przez Uniwersytet Dzieci, klasa 4e miała możliwość zapoznania się z nagraniem wykładu dotyczącego ciekawego zagadnienia, tj. sposobów uczenia się ludzkiego mózgu. Wykład ten prowadzony był przez dr. Wojciecha Glaca, specjalistę w dziedzinie kognitywistyki i odkrywania nieznanych obszarów ludzkiego mózgu. 
 
Nie od dzisiaj wiadomo, że mózg jest głównym procesorem sterującym działaniami całego organizmu. Odpowiedzialny jest także za przyswajanie wiedzy, kodowanie jej, zapamiętywanie informacji i ich porządkowanie. Jednak, by znać sposoby skutecznego uczenia się warto zapoznać się z konkretnymi strukturami odpowiedzialnymi za te funkcje.
 
Uczniowie dowiedzieli się między innymi jakie obszary mózgu odpowiedzialne są za przechowywanie informacji i jakie istnieją skuteczne sposoby, aby zgromadzony materiał pozostał w pamięci na dłużej. 
Lekcja w kinie kl. 4b
 
19 kwietnia 2021 roku klasa 4b wzięła udział w lekcji w kinie online "Jak powstaje komiks?" .

Lekcja prowadzona była przez dwóch zawodowych aktorów: Beatę Cwalińską oraz Antka Pawlickiego. Uczniowie mogli zapoznać się z różnorodnymi multimedialnymi dodatkami oraz narzędziami interaktywnymi: wywiadami z aktorami, materiałami zza kulis, quizami wiedzy.

Kontynuacją lekcji jest projekcja filmu "Łowcy czarownic" w Reżyser Raško Miljković.

Klasa 4e - Projekt "Lekcje z klasą"
 
Jak wiadomo emocje są nieodzownym elementem w życiu człowieka. Towarzyszą nam podczas praktycznie każdej wykonywanej czynności. Odczuwamy strach, smutek, złość, zaskoczenie, wstręt czy radość. Są to emocje podstawowe, które, wg Rusella, mogą przybierać różne kształty, mieszać się ze sobą i współtworzyć inne formy odczuwanych przez nas stanów. 
 
Od września 2020 r. klasa 4e uczestniczyła w projekcie poświęconym sposobom wyrażania własnych emocji oraz odczytywania emocji wyrażanych przez innych ludzi. Projekt ten „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” realizowany był w ramach programów Uniwersytetu Dzieci. 
 
Uczniowie dowiedzieli się czym jest kołowy diagram emocji Russela oraz poznali struktury mózgu odpowiedzialne za konkretne funkcje. Bardzo chętnie brali udział w lekcjach wychowawczych poświęconych tej tematyce. Aktywnie udzielali wypowiedzi na interesujące je tematy oraz chętnie analizowały filmy na temat emocjonalności człowieka. Projekt ten pozwolił dzieciom wejrzeć głębiej w swoją osobowość, poznać typy charakterów i zastanowić się nad celem wyrażania emocji oraz sposobem ich odbierania. Było to ciekawe doświadczenie zarówno dla czwartoklasistów, jak i dla nauczyciela koordynującego lekcje. 
 
Mimo przeprowadzenia zajęć w formie online, dzieci były zaangażowane w lekcje. Udział w projekcie umożliwił także większe zintegrowanie społeczności klasowej poprzez ciekawe, interaktywne zadania wykonywane przez uczniów. 
Układu pokarmowy w kl. 4e

Układ pokarmowy odpowiada za jedną z najważniejszych funkcji naszego organizmu, czyli odżywianie. Tu odbywa się pobieranie pokarmu, wchłanianie substancji odżywczych, przetwarzanie ich, a następnie wydalanie niepotrzebnych resztek. Układ pokarmowy człowieka jest niezwykle złożonym, skomplikowanym, a zarazem fascynującym mechanizmem. Jeśli jesteś ciekaw jak jest zbudowany ten układ, zobacz nasze prace.

Budowa układu pokarmowego w kl. 4s

Układ pokarmowy złożony jest z wielu narządów – oprócz oczywistej funkcji trawienia oraz wchłaniania pokarmów, jego funkcja polega również na eliminacji niestrawionych części pożywienia. W funkcjonowaniu układu pokarmowego niebagatelną funkcję odgrywają również dodatkowe gruczoły, które biorą udział w trawieniu – należą do nich wątroba oraz trzustka. Po tym zadaniu, które wykonaliśmy podczas nauczania zdalnego, już nikt się nie pomyli wskazując miejsce gdzie znajduje się wątroba, przełyk, czy żołądek. Zachęcamy do obejrzenia naszych prac.

Szkoła Podstawowa Nr 382 w Warszawie