• Klasa 5E w Muzeum Niepodległości

      • Śledztwo w sprawie Orła - warsztaty dla klasy 5E w Muzeum Niepodległości.

      • "Kopciuszek" w teatrze Capitol

      • Wyjście do teatru klasy 5E na współczesną adaptację Kopciuszka to była nie tylko okazja do delektowania się sztuką, ale także do odkrywania klasycznej historii na nowo.
        Przyniosła nowe spojrzenie na znane motywy i postaci. Ta nowoczesna adaptacja wprowadziła elementy humoru, odwoływała się do aktualnych trendów i problemów społecznych (m.in. korzystania z mediów społecznościowych), co sprawia, że sztuka była bardziej dostępna i zrozumiała dla współczesnej publiczności.
        Wyjście do teatru na taką przedstawienie nie tylko dostarcza rozrywki, ale także może inspirować do refleksji nad uniwersalnymi wartościami zawartymi w baśniach i ich znaczeniem we współczesnym świecie.

      • Bal karnawałowy w klasie 5E

      • Impreza taneczna w szkole to zawsze świetna okazja do integracji społeczności szkolnej i stworzenia niezapomnianych wspomnień.
        To doskonała okazja dla uczniów, aby razem spędzić czas poza tradycyjnymi zajęciami. Zabawa na balu karnawałowym nie tylko umożliwiła uczniom wspaniałą zabawę, ale także sprzyja integracji klasy oraz tworzeniu więzi między kolegami i koleżankami. Takie wydarzenia pomagają budować pozytywną atmosferę szkolną i wspierać ducha wspólnoty.

      • Dzień Świętego Patryka w klasie 5E

      • Święty Patryk jest postacią znaną z wielu legend i historii związanych z Irlandią. Jego dzień, obchodzony 17 marca, stał się symbolem irlandzkiej kultury i tradycji. W wielu szkołach na całym świecie uczniowie organizują różnego rodzaju wydarzenia, aby uczcić tę ważną postać i jej dziedzictwo.
        W naszej klasie, przy okazji realizacji celów edukacyjnych, uczniowie podjęli się zadania stworzenia mini kawiarenki, gdzie można było zakupić słodkie przysmaki. Zyski z kawiarenki zostaną przeznaczone na cele klasowe.
        Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Oprócz tego, że pozwoliło uczcić pamięć świętego Patryka, utrwalić wiedzę o kraju i doskonalić umiejętności czytania ze zrozumieniem, wprowadziło do wydarzenia atmosferę wspólnotowości i zaangażowania.
        Dziękuję za proaktywność, zaangażowanie i kreatywność w realizacji wydarzenia.

      • Formy krasowe

      • Uczniowie klas 5-tych w ramach lekcji geografii wykonali dowolną techniką model jaskini krasowej.
        Model pokazuje wnętrze jaskini krasowej, gdzie możemy zobaczyć poszczególne formy krasu oraz nacieki, np. stalaktyty, stalagmity, czy stalagnaty.
        Słowo "kras" pochodzi z języka chorwackiego (krš) i oznacza skałę lub kamień.
        Jaskinie krasowe powstają na skutek rozpuszczania skał krasowiejących przez wodę. Do takich skał zaliczamy sól kamienną, gips, wapień i dolomit.
        Wapień zbudowany jest z węglanu wapnia - kalcytu (CaCO3). Węglan wapnia rozpuszczany jest przez wodę tylko w niewielkim stopniu, ale woda nasycona dwutlenkiem węgla z powietrza i gleby rozpuszcza go już 300 razy silniej. Dzieje się tak dlatego, że po połączeniu wody z dwutlenkiem węgla powstaje kwas węglowy (H2CO3), który reaguje z węglanem wapnia tworząc kwaśny węglan wapnia (Ca(HCO3)2) łatwo rozpuszczalny w wodzie. Intensywność tego procesu zależy od temperatury, dlatego w zimniejszym klimacie jaskinie są mniejsze i posiadają uboższe nacieki.
        W jaskiniach możemy zaobserwować:
        Stalaktyty to jedne z najczęściej spotykanych form naciekowych. Tworzą się pod stropem lub w miejscach przewieszonych. Formą, która zapoczątkowuje rozwój większego, masywnego stalaktytu jest stalaktyt rurkowy, zwany makaronem. Stalagmity, wyrastające bezpośrednio pod stalaktytami. Tworzą one rozmaite formy od cienkich, wysmukłych poprzez pagodowe, masywne o trójkątnym przekroju, aż do form płaskich, talerzowych, z płaskim, szerokim wierzchołkiem. Formą powstałą z połączenia stalaktytu i stalagmitu jest kolumna naciekowa zwana stalagnatem.

      • Modele komórki roślinnej i zwierzęcej

      • W listopadzie, uczniowie klas piątych, po zapoznaniu się na lekcjach biologii z budową komórek, w celu utrwalenia wiadomości, wykonali modele dowolnej komórki. Dzieci wykazały się kreatywnością, dzięki czemu powstały wspaniałe modele, wykonane różnymi technikami.

      • Lekcja z krawcową w klasach 5A, 5C i 5E

      • 4 października, w ramach lekcji techniki, w klasach piątych odbyło się spotkanie z krawcową. Podczas prezentacji uczniowie poznali specyfikę tego zawodu, różnorodne akcesoria krawieckie oraz wymagania niezbędne do wykonywania tego rodzaju pracy. W czasie spotkania uczniowie zadawali wiele pytań. Wizyta gościa była również doskonałym uzupełnieniem wiadomości związanych z materiałami włókienniczymi oraz ich stosowaniem na co dzień.